سفارش تبلیغ
صبا ویژن
</

 

این وبلاگ آماده پاسخ گویی به تمام سئوالات و شبهات اعتقادی ، قرآنی ، فقهی ، فلسفی و حدیثی می باشد
 

 

پیامبر(ص) فرمود: زمانی می آید که هر که بخواهد دینش را حفظ کند, ب - پاسخ به پرسش ها و شبهات حدیثی

 

تماس سایت های مشابه قرآنی فلسفی فقهی زنان حدیثی تربیتی اعتقادی

محمد رضا بهروز :: 85/4/16:: 11:32 صبح

روایات فراوانی در ترسیم وضع آینده از پیامبر و امامان معصوم : آمده است . در این روایات چهرهء مردم و زمانه به شکل واضحی بیان شده است , مثلاً در روایت مفصلی پیامبر به عبداللّه بن مسعود, مطالبی را فرمود که ما به بعضی از بخش های آن اشاره می کنیم :

ای ابن مسعود! زمانی بر مردم خواهد آمد که اگر کسی بخواهد دینش را حفظ کند, مانند این خواهد بود که بخواهد آتش را در دستش نگه دارد. در آن زمان مردم حالت درّندگی پیدا می کنند و اگرکسی این طور نباشد, گرگ ها و درندگان او را پاره پاره می کنند و او را می خورند. مردم به عداوت و دشمنی و جدال و مخاصمه مبتلا خواهند شد. سفات بد مانند حرص و حسد و قطع رَحِم فراوان خواهد بود. شکم آنان سیر نخواهد شد و قلب هایشان خاشع نخواهد بود. تمام توجه شان به زنانشان خواهد بود. پول و مالداری را شرافت خواهند پنداشت . تمام همّت آنان شکمشان خواهد بود. آنان بدترینِ بدان خواهند بود و فتنه ها به آنان رو خواهد آورد.

خانه هایی مانند قصر, محکم و زیبا خواهند ساخت و مساجد مزیّن به زیورها خواهد بود. سخنان آنان زیبا و حکمت آمیز, ولی اعمالشان خراب است . شهوت های جنسی و غیر آن فرو خواهند رفت و در جماعات مسلمانان شرکت نخواهند کرد. ای ابن مسعود! اسلام در ابتدا غریب بود و به زودی غریب خواهد شد.(1)

(پـاورقی 1.بحارالانوار, جلد 74 ص 92

در روایت دیگر چهرهء آینده , به نقل از علی 7این گونه است : نماز را ترک می کنند; به امانت ها خیانت می کنند; دروغ گویی را حلال می شمارند; ربا می خورند; رشوه می گیرند; ساختمان را محکم بنا می کنند; دین را به دنیا می فروشند; ظلم کردن را افتخار می شمارند; شهادت دروغ رواج پیدا می کند; زنان نیز کاسبی و تجارت می کنند; اسباب و آلات موسیقی رواج پیدا می کند; زنان خود را شبیه مردان و مردان خود را شبیه زنان می کنند و لباس میش بر بدن گرگ صفتان پوشیده می شود (یعنی انسان ها ظاهرشان مظلوم و بی آزار, ولی باطنشان درنده و گزنده است )>.()

(پـاورقی 2.همان , ج 52 ص 193

از این قبیل روایات در کتاب های روایی فراوان است و همهء آن ها به یک حقیقت بر می گردد و آن این که اگر آدمی تهذیب نفس نکند و فریفتهء دنیا و مظاهر آن بشود, خصوصاً هر چه صنعت و نوآوری وعلم و دانش پیشرفت کند و زیبایی ها و جلوه های دنیا بیش تر هویدا شود, اگر انسان خود ساخته و مهذّب نباشد, وضعی پیش می آید که در روایات آمده است .



 

 

پاسخگویی زنده

 

 

لوگوی دوستان

 

 

لینک دوستان

 

با نک پرسش های حدیثی

 

 

 

:: آرشیو ::

:: کل بازدید ها ::

182159

 

::بازدید امروز ::

6

بهمن 1384
اسفند 1384
فروردین 1385
تیر1385
مهر 1385
تابستان 1386
بهار 1386
پاییز 1385

::جستجوی وبلاگ::

 

:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

::اشتراک::

 

 

::وضعیت من در یاهو::